Den store soyalattetesten…

040208.jpg

… eller ikke så stor, da. Jeg bare kikket på bankkontooversikten og så at jeg hadde dradd kortet en del ganger på diverse kaffebarer den siste uka. Pris først:

Baker Hansen Bogstadveien: 25,-
Baker Hansen Ruseløkkveien: 25,-
Kaffebrenneriet Parkveien: 27,-
Kaffebrenneriet Thv. Meyers gt: 33,-
Edvards kaffebar Schausplass: 32,-

En kaffeprispressituasjon i Bogstadveien? Folk på Grünerløkka kaffeprislettlurte? Anyway:

Kaffebrenneriet – Pføy! Tynt skvip. Eneste formildende trekk at de faktisk opererer med soya. Ingen selvfølge. (BTW: Kaffebarer i Trondheim – skjerp dere!!)

Edvards kaffebar – veldig sympatisk at man kan velge mellom vaniljesoya og vanlig soyamelk. Ble nesten helt satt ut bare av å få spørsmålet. Og smaken var OK.

Men ingen grunn til å kjøpe dyrt når den billigste er den beste. Baker Hansen! Nå har jeg kjøpt såpass mange at jeg nesten må tenke på å begynne å skrive meg opp i den derre teite hversjettegratisboka deres. Like god smak og perfekt konsistens på begge filialer, hver gang. Og samme pris. En klar vinner!

(Argh. Nå er det visstnok ikke bra med for mye soya heller da, må passe meg)

Én kommentar to “Den store soyalattetesten…”

  1. tornerose78 Says:

    Takk for fin test, nå skal jeg på baker hansen å prøve soyakaffe *tommel opp*

Legg igjen en kommentar

