Ukens vin

Bilde

Ny spalte!🙂 Siden jeg ikke kan bæra (druen) om vin skal jeg kjøpe en ny flaske hver gang jeg handler i stedet for å grabbe  den samme gamle kartongen med Portuga. Ukens vin er Peter Lehmann Weighbridge Shiraz 2011. Vinen ble valgt pga overstrømmende begeistring fra Ingvild Tennfjord som omtalte den som billig vin som smaker dyrt. Problemet mitt er vel at jeg har billig smak. Skal smake bær, sopp og vanilje, og i følge Vinmonopolet sine sider; syltet frukt(??). Jeg luktet solbær, og smakte solbær og plomme og kanskje litt krydder. Og etter at jeg leste at den skulle smake vanilje, innbiller jeg meg at den smaker litt vanilje. Dette er ikke en vin som jeg liker å sitte å nippe til i sofakroken (Jeg gjør jo det, det er jo tross alt rødvin og den er tilgjengelig på bordet rett ved siden av meg her, men du skjønner hva jeg mener). Litt for snerpete. Passer litt bedre til mat, jeg skylte ned en pizzabit med denne og tok ikke nevneverdig skade av det.

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

