Brødbakefiasko 3

Bilde

Litt mindre fiasko denne gangen, kanskje, da strukturen på brødet ble mye lettere (nede til venstre). Jeg dekket formen med aluminiumsfolie. Syns det er rart at brødet ikke er større når strukturen er så luftig, men jeg hadde nok litt for liten form. Som forventet ble også brødet ganske hvitt og kjedelig på toppen, så jeg prøvde å putte det under grillen noen minutter. Ikke akkurat noe å servere gjester, men spisbart etter litt skraping. Fremdeles den derre kjærringsmaken, men jeg har ikke gjort noe med ingrediensene denne gangen da. Fremdeles ikke fornøyd. 

Bilde

300g siktet hvetemel
50g sammalt hvete
50 g siktet rug
30 g havregryn
3/4 ts tørrgjær
1,5 ts salt
1,5 ts sukker
3 dl vann (33°C)
1ss olje

Heving: 9 timer med lokk
Temp: 230°C, 45 min med lokk + 5 min grill

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

