Puffet ris

Puffet ris

Etter at jeg kom hjem fra Kinaferie så har lysten på smoothies forlatt meg. Eller kanskje det er motviljen mot anstrengelsen ved å skjære opp store mengder frukt og styre med blender som er så overveldende at den smitter over på smoothieslysten. Jeg føler meg intenst lat og giddalaus. Det eneste jeg spiser til frokost for tiden er puffet ris med banan, kiwi og soyamelk. Eller enda bedre – soyafløte.

Et eller annet mystisk østerlandsk virus som får folk til å fråtse i ris er den foreløpige teorien. Til middag blir det grillkylling eller sushi (hm, også relativt østlig) rett fra ferskvaredisken på Meny. Motivasjonen til å prøve noe annet er på nullpunktet. Særlig ikke noe nytt. Og ikke noe som inneholder korn eller mel. Kornprodukter gjør også ondt nå. Matutenmelkogeggoggluten hurra. – Så flink du er til å spise sunt sier kollegaene når jeg atter en gang går rett på salatbaren i kantina. Jaja.

På den positive siden har jeg vært disiplinert med yogapraksisen i det siste. Yoga hver dag gjør tydeligvis at man automatisk slutter å ha lyst på røyk – bare nevner det. De som er dypt inne i materien påstår at når man når et visst nivå skal også inntak av næring utover å puste ren luft være unødvendig. Da er man i fullstendig balanse med verden og elementene og karma og whatever. Høres behagelig ut. Ingen mat ingen plager. Men jeg har fremdeles lyst på puffa ris med soyamelk, da. Eller soyafløte. Mmh!

Legg igjen en kommentar

