Jakten på den perfekte smoothie

SmoothieBanan fungerer veldig bra i smoothie, den gir en fyldig konsistens. Eneste problemet er at de to dagene jeg har banan liggende på benken er de to dagene jeg ikke har så lyst på smoothie. Og så er det for seint. Halvråtten banan er ikke det første man ønsker å bli møtt av på kjøkkenet om morgenen.

Problemet løser jeg ved å fryse poser med oppskjært banan. Fryst banan ser ikke særlig lekkert ut, men det syns jo ikke oppi en smoothie. Som en bonus blir drikken passe avkjølt. Eplejuice bruker jeg ofte til å tynne ut og drøye smoothies. Sydtyrol-eple varianten fra Tine egner seg best, syns jeg, den har en passe syrlig og frisk smak.

Dagens oppskrift:
En halv honningmelon (resten av den fra forrige gang🙂 )
En frossen banan
1 dl eplejuice
Kan sløyfes:
1ss linfrø
1 ss proteinpulver

Litt for skarp smak, kanskje noe av eplejuicen kunne ha vært erstattet med isbiter. Karakter: 3/6

Legg igjen en kommentar

